İHD Genel Başkan Yardımcısı ve Adıyaman Şube Başkanı Av. Osman Süzen, Adıyaman’daki sağlık problemleri ile ilgili yazılı bir açıklama yaptı. Süzen, Adıyaman’da sağlık sisteminin çöktüğünü iddia ederek, yetkililere sert tepki gösterdi. Süzen, yaptığı açıklamada, Adıyaman’daki sağlık sisteminden dolayı bir haftalık bir bebeğin öldüğünü iddia etti. Süzen’in iddiası şöyle: “Derneğimize başvuran Güzide Akbaş ve Hasari Akbaş’ın 2 Ağustos tarihinde Adıyaman Üniversitesi Eğitim ve Araştırma Hastanesi Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesinde 1 erkek çocukları oldu. Hastaneden aileye verilen bilgi ve belgelere göre 48 santimetre boyunda 2 kilo 360 gram ağırlığında doğan çocuğun solunum yetersizliği yaşadığı belirtildi. Bu rahatsızlığının olması üzerine özellikle Adıyaman’da Yeni Doğan Çocuk Uzmanı olmaması nedeni ile hasta Kahramanmaraş’a sevk edildi. Ailenin iddiasına göre; sevki yapıldığı halde hemen sevk edilmedi, ambulans yokluğundan dolay 4-5 saat bekletildi, bu sırada çocuğa solunum desteği verilmesi gerekiyor iken oksijen tüplerinin boş olması nedeni ile yeni doğan çocuğa solunum desteği verilemedi. Ancak 4-5 saat geçtikten sonra ambulans geldi. Yeni doğan bebek, Kahramanmaraş’a giderken Pazarcık ilçesinde öldü. Hastaneden alınan rapor bilgi ve belgeler ailenin bu iddiasını doğrular niteliktedir.” Süzen konu ile ilgili açıklamasının devamında, “Bildiğiniz gibi Adıyaman’da Tıp Fakültesi mevcuttur. Tıp Fakültesine rağmen sevk nedeni olarak gösterilen gerekçe yeni doğan çocuk uzmanının olmamış olmasıdır. Bunu kabul etmek mümkün değildir. Bu çağda özellikle sağlık alanında devrim yaptığı ile övünen hükümetin açılan Tıp Fakültesine rağmen nüfusu 600 bin civarında olan ilimizde yeni doğan çocuk uzmanının olmaması Adıyaman’ın sağlık alanında çöküntü yaşadığının açık kanıtıdır. Yetkililerden şu sorularımıza cevap vermelerini istiyoruz: Tıp fakültesi olmasına rağmen Yeni Doğan Çocuk Uzmanı neden yoktur? Yeni doğan çocuk uzmanı olmaması yüzünden sevk edilip ölen başka çocuklar var mıdır? Ailenin iddiasına göre 4-5 saat boyunca ambulans gelmemiş olması büyük bir ihmal değil midir? Bu ihmalin nedeni konusunda mağdurları tatmin edecek bir gerekçe var mıdır? Oksijen tüplerinin boş olması başlı başına büyük bir ihmal değil midir? İhmal ise görevliler hakkında bir soruşturma açılmış mıdır? Yeni doğan çocuk uzmanı olmaması nedeni ile daha kaç çocuğumuz yollarda ölecektir? Bu sorularımızın hastane yönetimleri, üniversite sorumluları ve Adıyaman milletvekillerince cevaplandırılmasını, ihmali olan şahıslar hakkında gerekli soruşturmaların açılmasını istiyoruz. Adıyaman’ın çocukları yollarda ölmesin diye!” diyerek sert konuştu. HABER:SERCAN SAKAR
GÜNCEL- YAŞAM
12 Ağustos 2014 - 01:56
Osman Süzen Bebek ölümleri Açıklaması
Son aylarda Adıyamandaki sağlık sisteminde yaşanan problemlere bir yenisi daha eklendi. Konu ile ilgili bilgi veren İHD Başkanı Süzen, sistemdeki problemlerden dolayı yeni doğan bir bebeğin öldüğünü iddia etti.
GÜNCEL- YAŞAM
12 Ağustos 2014 - 01:56









